Community-riktlinjer

ClassPass uppdrag är att hjälpa människor att upptäcka och komma i kontakt med upplevelser på ett enkelt och smidigt sätt. Och vad är det då som har hjälpt så många av er att hitta rätt upplevelser? Jo, ClassPass-communityn. Vare sig det handlar om att ställa frågor till varandra, skriva recensioner, uttrycka åsikter eller bara umgås i sociala medier, uppmuntrar vi vår community att vara ärlig, öppen och äkta. För att främja en positiv, kul och inspirerande community förbehåller vi oss rätten att ta bort inlägg eller stänga av användare som bryter mot våra community-riktlinjer eller användarvillkor. Då undrar du kanske vilka riktlinjer det är som gäller?

Våra community-riktlinjer

Äkthet

Berätta din egen historia. Vilseled inte andra. Om du skriver feedback är det bra att komma ihåg att det som andra har nytta av är fakta, och inte påhitt eller överdrifter.

Visa respekt och empati för andra

Vi vill främja en positiv gemenskap. Håll dig ifrån personliga förolämpningar och attacker, mobbning och åsikter som inte är konstruktiva eller som saknar stödjande exempel.

Lämpligt innehåll

Innehåll och recensioner som är stötande, innehåller svärord eller är olämpliga eller skadliga kan tas bort. Hot, oförskämdheter, trakasserier, hat, innehåll som riktar sig mot deltagare, instruktörer eller personal med avsikt att förnedra, skämma ut eller förolämpa dem och information som gör att det går att identifiera enskilda personer hör inte hemma i vår community.

Reklam och intressekonflikter

Var opartisk. Alla former av reklam tas bort, inklusive externa länkar och erbjudanden om andra varor och tjänster. Du får inte göra reklam för din egen webbplats eller din egen verksamhet. Skriv inte recensioner om ditt eget företag eller dina anställda, eller om vänners, släktingars, kollegors eller konkurrenters företag. Ge inte dina kunder incitament att skriva recensioner.

Eget innehåll

Skriv ditt eget innehåll. Om du inte har tillåtelse att lägga upp någonting så gör inte det, helt enkelt. Undvik innehåll som kommer någon annanstans ifrån, inklusive sådant som inkräktar på immateriella rättigheter.

Relevans

Det du lägger upp ska vara relevant för vår publik och vår kanal. Spamma inte, vilket även omfattar vilseledande och bedrägligt material. När du skriver recensioner bör du fokusera på din faktiska upplevelse istället för att jämföra med andra pass eller studior.

Observera att dessa riktlinjer kan komma att ändras, men att den senaste versionen alltid finns tillgänglig här.